Morita Manabu by WOOD
遊び心に満ちたstyleに、世代を感じさせる素材選び、若者だけではなくミドルレンジの年齢層からも支持されている彼の作風は描くツールにこだわらない自由な印象を強く受ける。
中でも彼の代名詞ともいえる白の使い方に分かりやすく出ている。鮮やかな色使いから最後に落としていく白は、より彼の作品を立体的に浮き上がらせる。
ライトな印象から、見るたびに深みを感じさせる世界観は幼少期から読破していったというコミックやアニメに大きくインスパイアされているという。
金属的な質感から今まさに生み出されようとする場面を鋭利に切り取った時間的な立体作品達は、ところどころに散りばめる緑により生命感あふれる相対的な時間変化を感じさせる作品になる。
現実的な物を非現実的なモチーフで作品に仕上げるマンガ的解釈といえよう。
ツールごとに異なる質感を表現しているCANVASでは、アニメ的表現から着想を得ている。
アクリル、ペンキ、スプレー、マジックなどを質感を変えながら階層ごとに使い分け重ね合わせていく過程には、まさにアニメ制作などで使われるレイヤーを連想させるデジタルな印象を受けてしまう。
彼独自の自由奔放な性格が強く出た作風達は近年各方面でも強い評価を得ており、新たな新時代のアーティストの一人として名を広めている。
His playful style, selection of materials that make you feel the generation, and his style, which is supported not only by young people but also by middle-range age groups, gives a strong impression of freedom without being particular about drawing tools.
Above all, it is easy to understand how to use white, which is synonymous with him. The white that is dropped from the vivid colors at the end makes his work more three-dimensional.
From the light impression, the world view that makes you feel the depth every time you see it is said to be greatly inspired by the comics and animations that he read through from his childhood.
The temporal three-dimensional works that sharply cut out the scene that is about to be created from the metallic texture become works that make you feel the relative time change full of life with the green scattered here and there.
It can be said that it is a manga-like interpretation that finishes a realistic object into a work with an unrealistic motif.
CANVAS, which expresses different textures for each tool, is inspired by anime-like expressions.
The process of using acrylic, paint, spray, magic, etc. for each layer while changing the texture gives a digital impression that is reminiscent of the layers used in animation production.
His unique free-spirited personality has been highly evaluated in various fields in recent years, and he is spreading his name as one of the artists of a new era.